divendres, 1 de març del 2013

1.Desafiant el costat esquerre del cervell


Desafiant el costat esquerra del cervell

He intentat treballar amb l’hemisferi dret del cervell. Per fer‐ho, he utilitzat un
dibuix que Picasso va fer a a Igor Stravinsky l’any 1920.
Seguirem els passos següents:
1.He treballat sense que ningú ens molesti. Per a aquesta activitat cal
estar còmode, tranquil, relaxat i sobretot, concentrat. vaig copiar El Retrat d'Stravinski al revés i l'he anat descobrint a mida que vaig dibuixar-lo. No vaig girar el dibuix per veure que tal està quedant, ja que
si ho faig , podría de nou entrar en la modalitat E (hemisferi esquerra).
2. Per iniciar el dibuix, vaig fixar-me bé en els angles, les línies, les formes. On acaba una línia comença l’altra. Fixem-nos bé en la forma de les línies i els angles.
3.Vaig començar a dibuixar per dalt i copiant cada línia. Cal anar progressant com si el
dibuix fos un trencaclosques on cada línia ha d’encaixar amb la següent. No
vaig pensar en el nom de les parts que dibuixes; no és necessari. Vaig fer-me preguntes com ara: aquesta línia es corba per aquí; aquí s’encreua una altra;
aquesta línia es quasi paral·lela al límit del full… Intentant evitar dir les coses pel
seu nom (només hi ha línies. Res de mans, nas o ulleres!).
4. Vaig començar a dibuixar progressant línia a línia, part per part.
5. Una vegada es comença, et trobes molt interessat en la
relació que s’estableix entre les línies. Quan estigueu ja ben emfrascats en el
dibuix, el mode E ja estarà desactivat i haureu passat al mode D (l’hemisferi
que atent a tot allò que és intuitiu, espacial…).
Recordeu que tot el que necessiteu per saber dibuixar aquesta imatge està davant
dels vostre ulls.Només es té que fixar-se un en loq ue hi ha davant dels ulls i queda més bé que fixant-se.
Pablo_picasso_-_portrait_of_igor_stravinsky
 Títol: Retrat I.Stravinsky
Autor: P. Picasso 

 Retrat l.Stravinsky de P.Picasso (copia feta per mi).

Comentari:
Jo em vaig concentrar en les línies però em vaig fixar una mica que era el que estava dibuixant sobretot quan estava dibuixant la cara , i els braços. Vaig conseguir més o menys treballar l'hemisferi dret del cervell

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada